Op vrijdagmiddag 9 oktober konden bezoekers van de kiosk Diamantpark en wandelaars in het Diamantpark een bijzondere actie aanschouwen. Op het dak van de kiosk stonden twee jongens te tennissen.
Deze actie werd in touw gezet door de marketingafdeling van de Hanzehogeschool Groningen. Die zijn bezig om een promotiefilmpje te maken voor de online open dag die in november zal plaatsvinden. Een fotograaf van Dizain kwam langs om een opvallende en aansprekende foto te maken voor o.a. op billboards die de Open Dag van de Hanzehogeschool aankondigen.
Kenny Nuijens is 3de jaars student aan de opleiding Sportkunde van de Hanzehogeschool Groningen. Hij is een van de twee initiatiefnemers van de Buffelbox. De Buffelbox wil dat iedereen moet kunnen sporten. En dat de aanschaf van ‘dure’ sportmaterialen geen drempel mag zijn. Ze willen graag op meerdere plekken in Groningen en Nederland, zelfvoorzienende zeecontainers plaatsen. In de containers zitten kluisjes met allerlei sportmaterialen. Zodat ongeorganiseerd sporten in de buitenlucht voor iedereen mogelijk is. Op de kluisjes komt een soort abonnement voor liefhebbers.
Het idee van de Buffelbox, bracht de jongens al ver. Vorige maand wonnen ze € 3.000. Ze deden mee aan een wedstrijd voor ondernemende studenten. Uit meer dan tachtig ideeën, eindigde hun idee als derde. Het geldbedrag gaan ze Investeren in de bouw van een goed prototype, aan marketing en de aanschaf van extra sportmaterialen.
Sinds eind juli is de Buffelbox aan het proefdraaien bij de kiosk in het Diamantpark. “Als kinderen mij zien op vrijdagmiddag, merk ik wel dat ik steeds vaker herkent wordt. Ze komen graag even langs om één en ander uit te proberen,” vertelt Kenny. Je kunt bij de Buffelbox terecht voor fitness- en vechtsportmaterialen. Maar ook voor een voetbal, basketbal, softbal of rugbybal. Ook zijn er hesjes en pionnen die gratis geleend kunnen worden. Op verzoek van senioren is er een jeu des boules spel aanwezig en een dam- en schaakspel. Het idee is om zoveel mogelijk gevarieerdheid aan te brengen voor zoveel mogelijk doelgroepen.
Vinkhuizen, 11 oktober 2020